Dragon Slayer 4(Legacy of the Wizard) Egg of monster

ドラゴンスレイヤー4 ドラスレファミリー キャラクター図鑑

Egg of monster / モンスターの卵


Official illust
Manual / Kadokawa guidebook

JICC guidebook

Basic info

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Kadokawa guidebook
There is no mention of this in the book.
この本には記載がない。
JICC guidebook
There is no mention of this in the book.
この本には記載がない。

Origin of the name / 名前の由来
The official name is unknown.
正式名称は不明。

Sprites
FC & NES

FC & NES
Animation

FC & NES
Dungeon
MSX2

MSX2
Animation

MSX2
Dungeon
MSX1

MSX1
Animation

MSX1
Dungeon

MSX1
Unused
MOBILE PHONE

MOBILE PHONE
Dungeon
Note
The name "Monster's Egg" is given here for convenience, but there is no information about what it is, let alone the name, in the manual or the guide book. When the monster leaves the map or is defeated, this egg will appear 10 seconds later and the monster will emerge from inside.
 ここでは便宜上「モンスターの卵」と名前を付けているが、マニュアルや攻略本で名前はおろかこれが何であるかの情報は書かれていない。モンスターがそのマップから出たか倒された時、10秒後にこの卵が現れ中からモンスターが出てくる。

This egg graphic is stored in an area of terrain, not a monster. The color palette is the same as the items that appear in the treasure chest.
 この卵のグラフィックは、モンスターではなく地形の領域に格納されている。カラーパレットは宝箱から出現するアイテムと同じである。

As for the egg's animation pattern, in MSX2, FC, and NES versions, the outer shell does not move and light-like objects move left and right inside, whereas in MSX1 version, the outer shell moves up and down in a wobbly manner and the position of the light does not change. The MSX1 and MSX2 versions used two graphic data for the animation, while the FC and NES versions flipped one to the left and right.
 卵のアニメーションパターンはMSX2,FC,NES版は外殻が動かずに中で光のようなものが左右にチカチカ動くのに対し、MSX1版は外殻が上下にぶよぶよ動き、光の位置が変わらない。アニメーションに用いられるグラフィックデータはMSX1,MSX2版は2枚で、FC,NES版は1枚を左右反転させている。

The boss monster does not spawn from this egg. I played with the terrain data and dropped the boss into the hole, but the egg did not appear, and the boss suddenly appeared in the initial position.
 ボスモンスターはこの卵からは発生しない。地形データを弄り、ボスを穴に落としてみまたところ卵は出現せず、ボスが突然初期位置に出現した。

In MSX1, MSX2, FC, NES versions, if the monster's eggs are defeated before they hatch, the color palette will remain that of the eggs and the graphics will be the same as when the monster was defeated.
MOBILE PHONE version does not have this specification (if I remember correctly. Probably.)
MSX1, MSX2, FC, NES版ではモンスターの卵が孵化する前に倒すとカラーパレットが卵のまま倒された時のグラフィックになる。
携帯電話版にはこの仕様はない(記憶が正しければ。恐らく)

MSX1
Egg of Monster

MSX1
Egg of Monster

MSX1
Egg of Monster

MSX1
Egg of Monster
Graphics when Mayu's eggs are defeated before they hatch in all versions.
全機種でマユの卵が孵化する前に倒した時のグラフィック。

Explanation of the status of monster character.
モンスターのステータス解説。

The monster's name and birthplace world map.
モンスターの出身地を世界地図にまとめたもの。