Dragon Slayer 4(Legacy of the Wizard) Status(player character)
ドラゴンスレイヤー4 ドラスレファミリー ステータス解説(プレイヤーキャラクター)TOC / 目次
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COMMON /
全キャラ共通
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INVENTORY /
インベントリ画面で確認できるステータス
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HIDDEN STATUS /
隠しステータス
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Number of bullets shot /
弾の連射数
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ELIXER /
エリクサー
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Number of bullets shot /
弾の連射数
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Status under development /
開発中のステータス
COMMON / 全キャラ共通
About the 5 statuses displayed at the top of the screen.画面上部に表示されている5つのステータスについて
MSX1
MSX2
FC/NES
MOBILE PHONE
NES Manual
The biggest number that can be displayed on the screen underneath LIFE, MAGIC, KEY and GOLD is 109. Each blue mark equals one and each red mark equals 10.LIFE、MAGIC、KEY、GOLDの下の画面に表示できる最大の数字は109です。青いマークは1つ、赤いマークは10に相当します。
Note
These values are indicated by numbers for the MSX1 version and by red and blue marks for the MSX2, FC, NES, and MOBILE PHONE versions.Only the NES version explains the red and blue marks in the manuals for each model.
これらの値はMSX1版は数字で、MSX2, FC, NES, 携帯電話版は赤色・青色マークで表される。
全機種のマニュアルで赤色・青色マークの説明をしているのはNES版のみ。
LIFE / ライフ
MSX1, MSX2 Manual
The player's life is shown. When it reaches 0, the game is over.プレーヤーの生命力を示す。これが0になるとゲームオーバー。
FC Manual
キャラクターの生命力を示す。これが0になるとゲームオーバーになる。NES Manual
These are your hit points. If this reaches zero (0), the game is over.Note
In the MSX1 version, the upper limit of LIFE is 100.In the MSX2, FC, NES, and MOBILE PHONE versions, the upper limit of LIFE is 109.
MSX1版ではLIFEの上限は100。
MSX2, FC, NES, 携帯電話版ではLIFEの上限は109。
MAGIC / マジック
MSX1, MSX2 Manual
Number of weapons and items available.武器とアイテムの使用回数。
FC Manual
キャラクターの武器と、MAGICを消費するアイテムの使用回数。NES Manual
This represents the number of times that the current magic item can be used. Some items use more magic than others.Note
In the MSX1 version, the upper limit of MAGIC is 100.In the MSX2, FC, NES, and MOBILE PHONE versions, the upper limit of MAGIC is 109.
MSX1版ではMAGICの上限は100。
MSX2, FC, NES, 携帯電話版ではMAGICの上限は109。
KEY / キー
MSX1, MSX2 Manual
Number of keys.カギの数。
FC Manual
カギの数。NES Manual
Number of keys in your possession.Note
In the MSX1 version, the upper limit of KEY is 100.In the MSX2, FC, NES, and MOBILE PHONE versions, the upper limit of KEY is 109.
MSX1版ではKEYの上限は100。
MSX2, FC, NES, 携帯電話版ではKEYの上限は109。
GOLD / ゴールド
MSX1, MSX2 Manual
The amount of money you have now.今持っているお金の量。
FC Manual
今、持っているお金。NES Manual
The amount of gold that you're carrying.Note
In the MSX1 version, the upper limit of GOLD is 100.In the MSX2, FC, NES, and MOBILE PHONE versions, the upper limit of GOLD is 109.
MSX1版ではGOLDの上限は100。
MSX2, FC, NES, 携帯電話版ではGOLDの上限は109。
ITEM / アイテム
MSX1, MSX2 Manual
The item the player is now equipped with.今プレーヤーが装備しているアイテム。
FC Manual
今、キャラクターが装備しているアイテムを表示。NES Manual
Indicated which item is currently being used. The item being used will have a white border around it.Note
INVENTORY / インベントリ画面で確認できるステータス
It is displayed on the inventory screen. Status by character and value changes with equipment.インベントリ画面で表示される。キャラクター別のステータスで装備品によって値が変わる。
MSX1
MSX2
FC/NES
MOBILE PHONE
EQUIPMENT / 装備アイテム
Same as ITEM.ITEMと同じ。
STRENGTH / 攻撃力
Player's attack power. Increases with Power Knuckle.プレイヤーの攻撃力。パワーナックルを装備すると上昇する。
Character | Normal | Power Knuckle |
---|---|---|
Xemn | 3 | 12 |
Maia | 2 | 8 |
Royas | 1 | 4 |
Lyll | 1 | 4 |
Pochi | 3 | × |
JUMP / ジャンプ力
JUMP power and height
プレイヤーのジャンプ力。ジャンプ・シューズを装備すると上昇する。
Character | Normal | Jump Shoes |
---|---|---|
Xemn | 18 | × |
Maia | 20 | 25 |
Royas | 20 | 25 |
Lyll | 26 | 32 |
Pochi | 18 | × |
Note
The height a player can jump can be calculated by the following formula.((JUMP power-1)^2)/8 dots (Round down to decimal point)
The formula for determining the height from the monster's jumping power is different.
プレイヤーがジャンプできる高さは以下の計算式で求めることができる。
((ジャンプ力-1)^2)/8 ドット (小数点以下切り捨て)
モンスターのジャンプ力から高さを求める式は異なる。
Video
This is a comparison of player character jump power in Dragon Slayer 4. The results are the same for all versions. The highest jumper is Lyll. So how about the other characters?ドラゴンスレイヤー4でプレイヤーキャラクターのジャンプ力を比較しました。全機種で同じ結果になります。最も高くジャンプできるのはリルルですが、他のキャラはどうでしょうか。
DISTANCE / 弾の飛距離
Distance of the player's bullets. Increases with Fire Rod.プレイヤーの弾の飛距離。ファイア・ロッドを装備すると上昇する。
Character | Normal | Fire Rod |
---|---|---|
Xemn | 16 | 32 |
Maia | 24 | 48 |
Royas | 32 | 64 |
Lyll | 32 | 64 |
Pochi | 8 | 16 |
Video
This is a comparison of player character distance of the bullets and the time it takes to shoot them out in Dragon Slayer 4. The results are the same for all versions.ドラゴンスレイヤー4でプレイヤーキャラクターの弾の飛距離と撃ち尽くすまでの時間を比較しました。全機種で同じ結果になります。
HIDDEN STATUS / 隠しステータス
Status by character not shown on screen.画面上で表示されないキャラクター別のステータス
Number of bullets shot / 弾の連射数
The number of bullets the character can fire into the screen. It does not change with items, etc.そのキャラクターが画面内に発射できる弾の数。アイテムなどで変化はしない。
Character | Value |
---|---|
Xemn | 1 |
Maia | 2 |
Royas | 3 |
Lyll | 3 |
Pochi | 5 |
ELIXER / エリクサー
Replicated image
ステータス画面 復元画像
Increases when the sound mode command is entered in the MSX2, FC, and NES versions.
Image data named ELIXER exists in the data on the inventory screen.
プレイヤーキャラクターがあと何回生き返ることができるかを保存する値。
MSX2, FC, NES版でサウンドモードのコマンドを入力した時に増える。
インベントリ画面のデータ内にELIXERという画像データが存在する。
Note
Status under development / 開発中のステータス
The book "MSX Mega ROM Game Hisshoubon (2)" contains graphics and statuses under development.書籍「MSXメガROMゲーム必勝本(2)」にて、開発中のグラフィックとステータスが掲載されている。
DEV: 開発版 FIX: 製品版
Character | STRENGTH | JUMP | DISTANCE | |||
---|---|---|---|---|---|---|
DEV | FIX | DEV | FIX | DEV | FIX | |
Xemn | 4 | 3 | 12 | 18 | 16 | 16 |
Maia | 1 | 2 | 20 | 20 | 16 | 24 |
Royas | 2 | 1 | 12 | 20 | 16 | 32 |
Lyll | 2 | 1 | 20 | 26 | 16 | 32 |
Pochi | 2 | 3 | 12 | 18 | 8 | 8 |